رییس هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید می‌کند که فرهاد مجیدی هم مانند علی دایی نمی‌خواهد در ورزشگاه‌ها اینگونه مورد تشویق قرار بگیرد.

احمد رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب که طی چند روز اخیر به غیر از خبرگزاری ایلنا با هیچ روزنامه یا خبرگزاری دیگری مصاحبه‌ای نکرده، گفت‌: متاسفانه طی یکی – دو روز اخیر به ویژه امروز برخی روزنامه‌ها به نقل از من تیترهایی بر روی جلد روزنامه زدند که من از زمان آمدن به وزارت ورزش یا حداقل در چند ماه اخیر با آن‌ها هیچگونه مصاحبه‌ای نداشتم ‌. ‌

رسولی‌نژاد افزود‌: امروز یکی از روزنامه به دروغ به نقل از من زده «رسولی‌نژاد: مجیدی را نگرفتیم، شدیم پرسپولیس پارسال» و یا یکی دیگر از روزنامه‌ها نوشته «مجیدی در منزل رسولی‌نژاد چکار داشت؟»، در حالیکه من مجیدی را حضوری ندیدم، فقط دو شب قبل او خودش زنگ زد و اعلام کرد هواداران به هیچ‌وجه او را تشویق نکنند. مجیدی گفت آرزوی من موفقیت استقلال است. استقلال امسال تیم خوبی را بسته و مربی کاربلدی دارد. ‌مجیدی همچنین در ادامه به من گفت‌: «اطمینان دارم استقلال با این مربی (قلعه‌نویی) می‌تواند قهرمان ایران شود‌. ‌ مجیدی تاکید داشت‌:» هواداران روز سه شنبه ورزشگاه را مملو از جمعیت کنند و فقط تیم استقلال تشویق شود». ‌

وی همچنین در ادامه تاکید کرد‌: این‌ها همگی صحبت‌های فرهاد مجیدی بود و حالا من به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه استقلال از هواداران درخواست دارم فقط و فقط تیم را تشویق کنند، همانطور که در مصاحبه گذشته با خبرگزاری ایلنا تاکید داشتم با گذشت دو هفته از مسابقات لیگ بر‌تر نمی‌شود نظر فنی داد. معتقدم ما در ادامه راه هفته‌های بهتری را پیش رو خواهیم داشت. در مورد مسایل فنی هم فقط کادر فنی اظهارنظر می‌کند‌. ‌

رسولی‌نژاد با اشاره به اتفاقاتی که در سال گذشته در خصوص تشویق علی دایی از سوی هواداران پرسپولیس رخ داد، گفت‌: اگر در خاطرتان باشد در‌‌ همان مقطع هم علی دایی در مصاحبه‌های خود تاکید داشت که راضی نیست در جریان مسابقات پرسپولیس هواداران او را تشویق کنند. من باید بگویم بازیکنان بزرگ همواره همینطور هستند‌. ‌

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال همچنین متذکر شد: مجیدی و دایی بزرگان تاریخ فوتبال ما هستند و نام آنها در تاریخ فوتبال کشور ماندگار است‌. ‌

وی افزود‌: ما از بازیکنان بزرگی همچون علی دایی و فرهاد مجیدی چنین رفتاری را انتظار داریم. طرفداران واقعی استقلال هم فقط تیم را تشویق کنند و از هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند. مهم این است که کادر فنی، سرمربی و مدیرعامل تشویق شود. ‌

رسولی‌نژاد با اعلام شکایت از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که از قول وی مصاحبه دروغین و خبر کذب منتشر کردند، عنوان داشت: به دلیل تشویش اذهان عمومی بنده پیگیری‌های لازم را از مراجع ذیصلاح خواهم داشت چراکه برخی رسانه‌ها تیترهایی که زده‌اند، کذب محض بوده، به طور نمونه تیتر زدند: «مجیدی در منزل رسولی‌نژاد چکار می‌کرد»، در حالیکه من با مجیدی هیچ ملاقاتی نداشتم‌. ‌

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان اظهارداشت‌: فرهاد مجیدی درخواستش از هواداران تشویق تیم و همچنین آرزوی موفقیت برای تیم استقلال، کادر فنی و مدیرعامل آن است‌.

 



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391 ا 22:14 نويسنده : مبینا ا

       

یزدانی می گوید : این مسئله بارها در فوتبال ایران رخ داده است. فتح الله زاده زمانی که به شدت به فرهاد مجیدی نیاز داشت از هر طریقی استفاده می کرد تا فرهاد مجیدی را متقاعد کند در استقلال بماند و هرگونه حمایتی هم از او می کرد. 

یزدانی ادامه داد: می دانم که در مقاطع مختلف باشگاه استقلال از امیر قلعه نویی استفاده ابزاری کرده و با توجه به همین مسئله از او توقع می رفت سر قضیه فرهاد مجیدی در حالی که شاید مجیدی نیاز داشت در استقلال بازی کند اجازه چنین رفتاری را به مجیدی نمی داد. همه می دانیم که امیر قلعه نویی با معرفت است و کاش این بار هم او چنین معرفتی برای مجیدی خرج می کرد و نمی گذاشت همان رفتارهایی که با خود او در استقلال شد، برای مجیدی هم رخ می داد. 

بازیکن پیشین استقلال خاظر نشان کرد: مجیدی هم باید بداند که این واقعیت فوتبال ماست اما فتح الله زاده هم باید خوب بداند که نقش مجیدی در بازی های اخیر استقلال انکار نشدنی است و بارها هزینه های باشگاه با ترانسفر مجیدی تامین شده است. خیلی از هواداران استقلال از من می پرسند چرا دیگر به استقلال بازنگشتم اما اجازه چنین رفتاری را به آقایان ندادم و از این ادبیات فراری بودم و هرگز علاقه ای برای بازگشت از خود نشان ندادم.



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391 ا 22:12 نويسنده : مبینا ا

 

*بازی با سایپا را دیدی؟ 

بله، خوشحالم از این بابت كه هواداران مرا دوست دارند. اینكه هواداران مرا تشویق كنند برایم خیلی ارزشمند است اما از یك طرف هم می‌ترسم.

*ترس؟ برای چه؟ 

می‌ترسم اسمم بشود چماق! نمی‌خواهم نامم برای بازیكنان استقلال سنگین شود. من دست تك‌تك هواداران استقلال را می‌بوسم. آنها مرا فرهاد مجیدی كردند. من هم به عشق آنها دوست داشتم فوتبالم را در استقلال تمام كنم. خیلی دوست داشتم برگردم اما نشد. می‌خواستم برای آخرین فصل هم برای استقلال بازی كنم. حالا كه نشد نمی‌خواهم نامم تمركز بازیكنان را به هم بزند. به عنوان كوچك هواداران استقلال از آنها تقاضا می‌كنم فقط استقلال را تشویق كنند. این بازیكنان را تشویق كنند. این بچه‌ها خیلی غیرت دارند كه برای استقلال بازی می‌كنند. آنها بدون پول و برای عشق به استقلال كار می‌كنند و این خیلی ارزشمند است. باید هوای آنها را داشته باشیم.

*به هر حال هواداران می‌بینند تیم مشكل گلزنی دارد.

هواداران لطف دارند. امیدوارم این مشكل هم برطرف شود. من فقط یك نكته می‌گویم. فرهاد مجیدی مهم نیست. من انگشت كوچك بازیكنان بزرگ تاریخ استقلال هم نیستم. آنها آمدند و رفتند. چه چیز ماند؟ فقط استقلال و این هوادارانش. از هواداران می‌خواهم تیم را تشویق كنند. 

*حالا به سپاهان می‌روی؟

نه. 

*چرا؟ گفته می‌شد پیشنهادشان خیلی خوب بود و همه چیز تمام شده.

من بی‌نهایت از آقای رحیمی مدیر باشگاه سپاهان و كادر فنی این تیم تشكر می‌كنم. علاوه بر این باشگاه بزرگ باید از باشگاه‌های ملوان، راه‌آهن و ذوب‌آهن هم تشكر كنم.اما من فكر می‌كنم هواداران استقلال دوست نداشته باشند مرا در ایران با پیراهن تيم دیگری ببینند. نمی‌خواهم آنها را دلشكسته كنم. پیشنهاد برخی تیم‌ها از نظر مالی واقعاً خوب بود اما همه چیز پول نیست. این هواداران در خیلی از بازی‌ها مرا مدیون خود كردند. من به آنها بدهكارم و باید كاری كنم كه آنها دوست دارند. واقعیت اين است كه پیراهنی جز پیراهن استقلال به تن من نمی‌رود. تماشاگران ما همیشه معرفت داشته‌اند. انصاف نیست آنها را دلشكسته كنیم. 

*وقتی این همه استقلال را دوست داری كاش به این تیم می‌رفتی.

یكی، دو جا خواندم كه من برای استقلال شرط گذاشتم. همین جا می‌گویم هیچ وقت برای استقلال شرط نگذاشته‌ام. من فقط می‌گویم باشگاه من استقلال است. در آن به من یاد داده‌اند كه به بزرگتر احترام بگذارم. امیرحسین صادقی با آن سابقه وقتی آمد بازوبند را به من داد، شعور و تربیت خودش را به رخ كشید وگرنه سابقه‌اش در استقلال خیلی بیشتر از من است.من فقط گفتم در استقلال باید حرمت‌ها حفظ شود. این معنایش شرط گذاشتن نیست. برای من فرقی نمی‌كند كه سرمربی تیم امیر قلعه‌نویی باشد یا پرویز مظلومی و صمد مرفاوی، برای من فرقی نمی‌كند مدیر استقلال واعظی‌آشتیانی باشد یا علی فتح‌ا...زاده. همه ما می‌آییم و می‌رویم. فقط استقلال و هوادارانش می‌‌مانند كه باید قدرشان را دانست. برای من استقلال مهم است. با بردهایش خوشحال می‌شوم و با شكست‌هایش ناراحت كه البته امیدوارم دیگر شكست این تیم را نبینم.


یه دونه باشی داداش فرهاد . . . 

ایشاالله نیم فصل برمی گردی به جمع آبی ها و با جام قهرمانی خداحافظی میکنی !

یعنی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391 ا 22:8 نويسنده : مبینا ا

 تمامي اعضاي هيئت مديره به مسئولان تيم اعلام كردند كه حضور مجيدي در فصل جاري جزو برنامه هاي اين تيم است و بايد اجرا شود زيرا آنها در تماسي با فرهاد مجيدي از تمايل بسيار زياد وي براي بازگشت خبر داشتند اما در نهايت با شرايط متفاوتي روبرو شدند. 

گفتني است رسولي نژاد، رضايي و ديگر اعضاي هيئت طي تماسي با مسئولان و مدير عامل باشگاه خواستار توضيح از وي در اين خصوص شدند تا در اين مورد به پاسخ درستي برسند. 
مديريت تيم نيز مسائل مربوط به عدم حضور مجيدي در تيم را به كادر فني مربوط دانست و اعلام داشت همه چيز ما بين طرفين خوب پيش رفت اما يكسري مسائل از جمله كاپيتاني در اين مورد مشكل ساز شد و مانع بازگشت فرهاد مجيدي بود. 
شايان ذكر است ، اعضاي هيئت مديره و در راس آنها رئيس هيئت مديره از مدير عامل تيم درخواست كرده است تا شرايط را تغيير داده و اوضاع را طوري پيش ببرد كه مجيدي در نيم فصل بازگردد.



تاريخ : شنبه 7 مرداد 1391 ا 14:32 نويسنده : مبینا ا

  علی جباری در درباره شکست 2 بر یک استقلال مقابل سایپا گفت: این تیم هنوز جا نیفتاده و بازیکنان با همدیگر هماهنگ نیستند. استقلال در خط حمله بازیکن تمام کننده ندارد و مهاجمی می خواهد که راه دروازه را خوب بشناسد. 
وی در خصوص شعارهای تماشاگران استقلال عنوان کرد: هواداران از یک تیم بزرگ انتظار دارند و اگر بازیکنان با هم هماهنگ نیستند، باید با توجه به اینکه بازیکن بزرگی هستند حداقل در قواره خود ظاهر شوند. این بازیکنان مقابل سایپا در حد خودشان نبودند. هوادار انتظار دارد تیم بزرگ نتیجه بگیرد. 
جباری درباره تشویق فرهاد مجیدی گفت: این تشویق ها خطی نیست. این بازیکن قرار بود تا لحظه آخر با استقلال قرارداد امضا کند اما به دلیل سلیقه ها این اتفاق نیفتاد. هوادار تا روز آخر وعده شنیده و قول داده بودند این بازیکن بیاید. شرایطی بین کادرفنی و مدیریت پیش آمد که همه آن را می دانند باعث شد هواداران اینچنین شعار دهند. 
رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال در زمین تمام کننده ندارد و معلوم است چنین تشویقی خودجوش به وجود می آید. تیمی که همه چیز دارد، جز تمام کننده باید فرهاد مجیدی را بر می گرداند. 
جباری در خصوص اینکه مجیدی سال گذشته در بدترین شرایط استقلال را ترک کرد، اظهار داشت: آن طور که خودش گفته به دلیل شرایط خانوادگی این تصمیم را گرفت. یکی هست که در بدترین شرایط تیم را ترک می کند اما به کسی توهین نمی کند اما یکی هست که در طول فصل توهین می کند و تیم را به هم می ریزد و با او قرارداد امضا می شود ولی فرهاد مجیدی را بر نمی گردانند. من آن رفتن را تایید نمی کنم اما مجیدی توهینی نکرد. این مسائل نشان می دهد پشت پرده خبرهایی است و مردم هم باهوش هستند و این مسائل را متوجه می شوند و به همین دلیل هم واکنش نشان می دهند. 
جباری تاکید کرد: کاش دوستان فنی ما در استقلال گذشت می کردند همان طور که برای آن بازیکن گذشت کردند. این تیم می تواند خوب نتیجه بگیرد. استقلال پیش از آنکه برای قهرمانی در ایران بسته شده باشد برای قهرمانی در آسیا بسته شده است. 
وی در پایان در ارتباط با حضورش در کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال گفت: هنوز کارم را شروع نکردم و در حال بررسی یکسری شرایط هستم. قرار شده جایی هم برای ما اختصاص دهند و اگر مشکلی نباشد استارت کار را از فردا می زنیم.



تاريخ : شنبه 7 مرداد 1391 ا 14:28 نويسنده : مبینا ا

 علي‌ فتح‌الله‌زاده گفت: از تشويق فرهاد مجيدي توسط هواداران ناراضي نيستم و از آن‌ها تشكر مي‌كنم.

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرعامل باشگاه استقلال در پايان ديدار اين تيم مقابل سايپا درباره تشويق شدن فرهاد مجدي اظهار كرد: به شخصه از اينكه هواداران فرهاد مجيدي را تشويق كردند ناراحت نيستم و حتي كادر فني هم ناراحت نيست. اين حق مسلم هواداران است و يادتان باشد كه دو سال پيش در همين زمان‌ها بود، در تيمي علي دايي تشويق شد و آن تيم در پايان به رتبه دوازدهم دست پيدا كرد.

 وي ادامه داد: از اينكه هواداران كسي را تشويق كنند ناراحت نيستم، اما گله من اين است كه آن‌ها بايد حداقل تادقايق 80 ـ 85 صبر كنند و اگر تيم نتيجه نگرفت كسي را كه دوست دارند تشويق كنند. آن‌ها اگر مي‌خواهند كسي را تشويق كنند اشكالي ندارد كه در چند دقيقه آخر تشويق كنند اما اينكه از دقيقه 60 چنين كاري را مي‌كنند باعث مي‌شود كه تمركز تيم به هم بخورد و شايد اگر اين اتفاق نمي‌افتاد ما مي‌توانستيم در همان زمان به گل برسيم چرا كه بازيكنان ما در 18 قدم حريف بودند.

 وي ادامه داد: هواداران بايد هوشيار باشند و بدانند كه عده‌اي نمني‌خواهند استقلال قهرمان شود. اگر مي‌خواهند قهرمان شويم بايد حمايت كنند و از آن‌هاتشكر مي‌كنم كه مجيدي را تشويق كردند.

 او همچنين در پاسخ به اين سوال كه نكونام كارايي لازم را نداشت گفت: نكونام بعد از چندين سال به ليگ ما برگشته و بازي كرده است و هيچ كس با اين شرايط نمي‌تواند كارايي لازم را داشته باشد. هنوز ساق پاهاي بازيكنان ما خسته است و بدن‌هاي آن‌ها از تمرين‌هاي بدنسازي رها نشده است. ان‌شاءالله در سه چهار بازي آينده اين مسئله حل مي‌شود و بازي خوبي به نمايش مي‌گذارند.

 مديرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال كه آيا در نيم فصل مجيدي مي‌تواند به استقلال بپيوندد يا خير گفت: بايد در نيم فصل شرايط را بررسي كنيم و ببينيم كه اگر كادر فني مايل باشد اين كار را انجام دهيم ولي در حال حاضر نمي‌توانيم چرا كه ليست ما پر شده است.

 وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پولي به بازيكنان تزريق شده است يا خير گفت: هنوز نتوانسته‌ايم اين كار را نجام دهيم تنها كاري كه كرديم اين است كه اسپانسر پشت پيراهن را گرفتيم و اين هفته براي اسپانسر روي پيراهن نيز به توافق مي‌رسيم.



تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391 ا 21:9 نويسنده : مبینا ا

 قلعه‌نويي: افتضاح بوديم!/ کاری به تشویق مجیدی و اعتراض هواداران ندارم !

 

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت كه اين تيم در بازي مقابل سايپا عملكرد خوبي نداشت و ناتواني در فشار آوردن بر حريف و سرعت كم تيم از عمده‌ترين مشكلات استقلال است.

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويي در نشست خبري پايان بازي درباره اين ديدار اظهار كرد: براي اين بازي نبايد به ما خسته نباشيد گفت. نيمه اول اصلا خوب نبوديم و افتضاح بازي كرديم. در ادامه تغييراتي ايجاد كرديم و سيستم بازي به 2-4-4 تغيير داديم و توانستيم به گل تساوي برسيم. از آنجا كه من پايين بودم و بازي را از تلويزيون نگاه مي‌كردم متوجه نشدم كه گل دوم را چگونه دريافت كرديم اما در مجموع فوتبال خوبي ارائه نكرديم و بايد فكري براي اين مشكلاتي كه دراين دو بازي داشتيم بكنيم و اشكالات‌مان را سريع‌تر برطرف كنيم.

 وي ادامه داد: تقريبا در همه خطوط مشكل داشتيم و بايد فيلم بازي را بازبيني كنيم و هرچه زودتر نظم دفاعي و حمله‌مان را به دست بياوريم. ضمن اينكه تيم ما سرعت لازم و فشاري كه بايد روي حريفان بياورد ندارد و اين دو ، ايراد كلي تيم ماست.

 وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني اين مشكلات برطرف خواهد شد گفت: اين مسئله نياز به زمان دارد.

 سرمربي استقلال در پاسخ به اين سوال كه آيا از بازيكنان تيمش راضي بود يا خير گفت: در مجموع تيم ما خوب بازي نكرد و اجازه بدهيد درباره بازيكنان صحبت نكنم. به غير از زماني كه گل اول را به ثمر رسانديم تيم ما عملكرد خوبي نداشت. معتقدم كه در مجموع استقلال در اين دو بازي اصلا فوتبال بازي نكرد.

 قلعه‌نويي درباره اعتراض تماشاگران به عملكرد استقلال و تشويق فرهاد مجيدي گفت: هنوز بازي آغاز نشده تماشاگران رو به تشويق آوردند. آن‌ها حق اظهار نظر دارند. نمي‌توانيم با هر كسي كه حرفي مي‌زند برخورد كنيم. عده‌اي يك بازيكن را دوست دارند و عده‌اي ديگري را دوست دارند و هيچ كس حق ندارد به اين مسئله اعتراض كند. من كاري به اين اعتراض‌ها ندارم و تا لحظه‌اي كه هستم كارم را انجام مي‌دهم و مطمئن باشيد كه خيلي زود تيم ما به شرايط آرماني خودش برمي‌گردد.

 امير قلعه‌نويي درباره اظهارنظر فتح‌الله‌زاده كه گفته بود از تشويق مجيدي خوشحال شده است و اينكه آيا اين مسئله براي تيم حاشيه ايجاد نمي‌كند؟ گفت: او مي‌تواند از اين مسئله خوشحال شود. براي چه بايد اين مسئله حاشيه ايجاد كند؟ او بازيكني است كه تماشاگران تشويقش كرده‌اند.

 وي درباره اظهار نظر رييس هيات مديره باشگاه استقلال كه معتقد بود استقلال بايد در خط حمله بازيكنان بيشتري مي‌گرفت و اينكه به بازگشت مجيدي اصرار داشته است، گفت: معمولا مسائل فني به كادر فني مرتبط مي‌شود و رسولي نژاد هم نظر خودش را گفته است. اگر مشكلات تيمي ما برطرف شود و اينكه اگر در اين بازي نتيجه ديگري رقم مي‌خورد و آن دو گل را دريافت نمي‌كرديم، شايد اين سوال‌ها و نقطه نظرات رسولي نژاد تغيير مي‌كرد.

 



تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391 ا 11:51 نويسنده : مبینا ا

 دیشب استقلال در مقابل تیم سایبا ، بازی را باخت !!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا که بد بازی کردن ! این چه وضع بازی کردن بود ؟؟؟؟؟؟؟

حتی نمیتونن بذارن از گلی که زدن چند دقیقه بگذره !

با توجه به آماری که گزارشگر بازی داد ، استقلال با وجود قلعه نویی درفصلهای گذشته ، هفته ی دوم بازی رو واگذار کرده !

نکونامم که قربونش برم ، اسم ورسمی ازش نبود ! تا قراردادشو امضا کرده ، بهش بازی دادن ! 

بازیکنی که تو تمرینای تیمش نبوده چجوری میتونه تو بازی اول خوب باشه که تا آخر بازی تو زمین میمونه ؟!!!!!!!!!

حالا از اینا که بگذریم . . . تماشاچیان حاضر در ورزشگاه در نیمه ی دوم و با خوردن اول ، شروع به تشویق 

"فرهاد مجیدی" کردن ! یعنی دست گلشون درد نکنه !!!



تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391 ا 11:37 نويسنده : مبینا ا

هواداران استقلال بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»

به گزارش ابیته دات کام،۲۴ ساعت بعد از اینکه تصویر انگشت جوهری جواد نکونام به تیتر اول همه رسانه های ورزشی تبدیل شد، خبر منتفی شدن بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، کام هواداران این تیم را تلخ کرد. هوادارانی که بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»

فرهاد مجیدی اگرچه در میانه های فصل پیش استقلال را ترک کرد و یکی از دلایل مهم افت آبی ها در نیم فصل دوم و به تبع آن از دست دادن قهرمانی بود اما بدون هیچ شک و تردیدی، محبوب ترین استقلالی یک دهه اخیر است و با ۴ گلی که در دربی ها زده، جایگاه ویژه ای نزد هواداران دارد .

با این پیشینه، عجیب نیست که در نظرخواهی سایت گل و در پاسخ به این سوال که کدام گزینه برای کاپیتانی استقلال مناسب تر است؟، فرهاد مجیدی سه برابر بیشتر از نکونام رای داشته باشد (۱۱ هزار به سه هزارو پانصد)اما این برآیند نظرات این جامعه آماری، با عقاید امیر قلعه نویی چندان سنخیتی ندارد و مربی استقلال، نکونام را برای بستن بازوبند مستحق تر می داند.

*رابطه نه چندان صمیمی

فرهاد مجیدی وقتی هنوز خیلی جوان بود، یکی از بازیکنان مورد علاقه اسطوره همیشه زنده استقلال، ناصر حجازی بود و او بود که پای فرهاد را به استقلال باز کرد. اما فرهاد هیچ وقت بازیکن محبوب امیر قلعه نویی نبود. امیر وقتی سرمربی تیم ملی شد، با وجود اینکه در یکی دو بازی دوستانه از مجیدی استفاده کرد، او را از فهرست نهایی تیم اعزامی به جام ملت های آسیا خط زد و در توجیه تصمیمش گفت: «فرهاد مجیدی عقبه ملی ندارد» در آن سال ها مجیدی در باشگاه های اماراتی مشغول بود تا اینکه در لیگ هشتم، همراه با ناصر حجازی به استقلال برگشت اما در فصل کابوس وار استقلال، درخشش چندانی نداشت و فیروز کریمی هم معمولاً او را روی نیمکت می نشاند تا نوبت به امیر قلعه نویی رسید. قلعه نویی در یک سال و نیمی که فرهاد مجیدی را در اختیار داشت، کمتر از او به عنوان بازیکن اصلی سود می برد و مجیدی فقط در مقاطعی یکی از ۱۱ انتخاب اول قلعه نویی بود که جباری دچار مصدومیت می شد. با این حال، مجیدی در اکثر بازی ها در نیمه دوم وارد زمین می شد و اتفاقاً موثر هم نشان می داد. جالب اینکه در آن زمان (لیگ نهم) هر وقت فرهاد مجیدی به زمین می آمد، بازوبند به دستان او بسته می شد و در هفته آخر و بازی مقابل پیام مشهد هم این فرهاد مجیدی که جام قهرمانی را بالای سر برد اما حالا بعد از گذشت سه سال، قلعه نویی نظر دیگری دارد و قصد دارد بازوبند را به نکونام بسپارد.

*فرمول کابیتانی

کاپیتان شدن در فوتبال دنیا، قاعده خاصی ندارد. در آلمان، کاپیتان با آرای مخفی بازیکنان انتخاب می شود. در انگلیس، معمولاً بازوبند به کسی سپرده می شود که جایگاه ثابتی در تیم داشته باشد و در برزیل، حتی فاکتورهایی مثل زیبایی ظاهری، مد نظر قرار داده می شود. اما در فوتبال ایران، از دیرباز مرسوم بوده که بازیکن باسابقه تیم، بازوبند را به دست می بندد، حتی اگر به لحاظ کیفی، بازیکن چندان بزرگی نباشد. با این منطق، برای بستن بازوبند در استقلال بازیکنانی مثل مجتبی جباری، خسرو حیدری، پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی در جایگاهی بالاتر از جواد نکونام قرار می گیرند اما گفته می شود، خرید جدید استقلال برخلاف آنکه گفته اهمیتی برای بازوبند قائل نیست، در این مورد، علاقه زیادی به کاپیتانی دارد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است، اما در فوتبال دنیا ده ها نمونه مثل لئو مسی و کریس رونالدو هستند که کاپیتان تیم ملی کشورشان هستند و در باشگاه شان، حتی کاپیتان دوم هم نیستند.

*معامله ای به ضرر فتح الله زاده

تنها چند ساعت قبل از اینکه مهلت نقل و انتقالات بازیکنان شاغل در ایران به پایان برسد، علی فتح الله زاده با صراحت اعلام کرد: «جباری زیدان آسیا، اما او را نمی خواهیم» و فقط با اصرار امیر قلعه نویی بود که راضی شد بار دیگر هافبک عصیان گر تیمش را نگه دارد. در گفت و گویی که بین فتح الله زاده و قلعه نویی رد و بدل شده بود، مدیر عامل استقلال رضایت داده بود جباری در استقلال بماند، مشروط بر اینکه قلعه نویی هم با بازگشت فرهاد مجیدی موافقت کند. اما این معامله در نهایت شکل نگرفت و فقط جباری آبی باقی ماند. در واقع قلعه نویی با زیرکی، شرطی برای بازگشت مجیدی تعیین کرد که از پیش، نتیجه آن مشخص بود. از منظری دیگر، شرط ژنرال، حامل نوعی «پیام» برای فرهاد مجیدی بود که در صورت بازگشت هم، بازیکن اصلی نخواهد بود و باید اغلب هفته ها را روی نیمکت سپری کند. بهرحال قصه استقلال و فرهاد مجیدی که با یک تکه پارچه سرنوشت ساز گره خورد، در اولین روز مرداد به پایان رسید و شماره هفتی که روی سکوها، شعرهای زیادی در وصف او سروده شده، جایی در تیم قلعه نویی نخواهد داشت.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391 ا 11:8 نويسنده : مبینا ا

کابیتانی حق مجیدی است   

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امير قلعه‌ نوعي با تصميم خود عليه فرهاد مجيدي موضع گيري كرد و اين اتفاق شرايط را در تيم استقلال تغيير داد زيرا همه اعضاي اين تيم منتظر ثبت قرارداد مجيدي بودند، اما سرمربي آبي‌ها وضعيت را تغيير داد. 

گفتني است؛ عده اي از قديم‌ها و پيشكسوتان تيم استقلال به امير قلعه‌نوعي معترض شدند و اعلام داشتند كه سرمربي استقلال در اين مورد شرايط خاصي را ايجاد كرده است كه به ضرر استقلال و فرهاد مجيدي تمام شود. 

گفتني است، قديمي‌هاي تيم استقلال معتقدند كه فرهاد مجيدي بايد به جمع آبي‌ها باز مي‌گشت و اين تيم را همراهي مي‌كرد، اما امير قلعه نوعي اين شرايط را فراهم نكرد و باعث شد كه فرهاد مجيدي، بصورت كامل، از جمع آبي‌ها جدا شود و قيد حضور در اين تيم را بزند. 

شايان ذكر است، قديمي‌ هاي تيم استقلال معتقدند كه فرهاد مجيدي ارزش بسيار زيادي براي اين تيم داشت و امير قلعه‌ نوعي بايد شرايطي را فراهم مي‌كرد كه اين بازيكن در تيم استقلال مي‌ماند، و به فوتبالش در استقلال ادامه مي‌داد. 

این گزارش حاکی است، امير قلعه‌نوعي شرايط را به ضرر اين بازيكن پيش برد تا مجيدي قيد حضور در اين تيم را بزند، و به فوتبالش در امارات و يا كشورهاي عربي ادامه دهد. 

گفتني است؛ قديمي‌هاي تيم استقلال اعلام كردند كاپيتاني به حق از آن مجيدي است.

 



تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1391 ا 23:46 نويسنده : مبینا ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.